Urmăreşte-ne pe:

Cum să înţelegi nevoile clienţilor?

Pentru a fi de neînlocuit, trebuie să fii diferit.

— Coco Chanel

Mulţi dintre oamenii de vînzări au mentalitatea următoare:

Cum pot eu să cîştig mai mult?

Cum să-l conving astfel încît să cîştig eu?

Aici apare o problemă reală şi din ce în ce mai frecventă în lumea vînzărilor: ignorarea clientului.

Acestuia nu îi pasă ce îţi trebuie ţie, lui îi pasă doar de nevoile sale şi cum poate găsi soluţiile viabile pentru afacerea sa.

 

 

 

 

 1. Ascultă cu atenţie ce îţi spune clientul

Fie că sunteţi într-o discuţie telefonică, fie că discutaţi faţă în faţă oferă-i oportunitatea să îţi spună ce îşi doreşte.

Astfel vei putea să înţelegi ce fel de serviciu se potriveşte pentru ei fără să-i prezinţi facilităţi care nu au cum să-l ajute oricît ţi-ai dori.

 

2. Pune-te în locul potenţialului client

De fiecare dată cînd un client oferă feedback este important să te identifici prin trăirea afectivă cu acea persoană cît poţi de mult.

Oferă-i exemple care să-l liniştească şi să-l determine să se decidă mai uşor.

 

 

3. Lasă-l să testeze


Dă-i ocazia să se lămurească singur de faptul că produsul sau serviciul îşi merită banii.

O garanţie suplimentară, o mostră sau orice altă perioadă de test vă vor ajuta în relaţia directă cu clientul.

 

 

4. Oferă-i variante clientului

Oamenii se simt confortabil cînd au libertatea de a alege.

Dacă produsele prezentate sunt pe placul lui, atunci va şti că ţi-ai dat interesul şi chiar îl înţelegi.

 

 

 

 

5. Observă-i acţiunile pe site-urile concurenţei

 

În cazul în care reuşeşti să determini că a căutat ceva acolo, cu siguranţă

va fi încîntat dacă va afla de la tine un răspuns la care nu se aştepta.

 

6. Fii explicit cînd ai de oferit de ceva

Dacă are în faţă ceva necunoscut îi va fi greu să ştie dacă i se potriveşte şi cu uşurinţă te va refuza.

 

 

Deşi sunt doar 6 paşi, foarte puţini reuşesc să se apropie de clienţi şi să-i înţeleagă. Echipa noastră îţi recomandă să ţii cont de aceste sfaturi şi nu ezita să te apropii de client cît mai mult posibil pentru o relaţie reuşită şi de durată.