Urmăreşte-ne pe:

Şi consumatorii fac cadouri!

Pentru a fi de neînlocuit, trebuie să fii diferit.

— Coco Chanel
Şi consumatorii fac cadouri, important e să învăţăm să le primim.
 
Cel mai indezirabil lucru pentru o firmă sunt reclamaţiile.
 
Angajaţii întreprinderilor încearcă să justifice întreprinderea şi se simt frustraţi

de faptul că lucrează pentru o companie pe care trebuie să o justifice, mereu, în ochii consumatorilor.
 
 
Atunci cînd, consumatorii înaintează o reclamaţie ei de fapt fac un cadou companiei.
 
Dacă consumatorul era indiferent faţă de soarta companiei atunci nu mai făcea efortul şi nu mai pierdea timpul cu reclamaţiile.
 
 
 
 
 
Deci, consumatorii care fac reclamaţii sunt dintre cei mai valoroşi pentru o întreprindere şi asta pe motiv că vor să continuie relaţia cu aceasta şi de aceea vor să înlăture barierele existente la moment.
 
 
 
 Consumatorii care fac efortul şi comunică companiei reclamaţiile contribuie la perfecţionarea acesteea, tocmai de aceea ei merită un respect deosebit din partea angajaţilor.
 
Personalul responsabil de soluţionarea reclamaţiilor trebuie să fie foarte curtuoşi, să fie atenţi cu clienţii, pînă în cel mai mic detaliu.
 
Angajaţii primesc bani pentru munca lor iar consumatorii pentru reclamaţii nu primesc nimic, mai mult chiar, la unele companii primesc dispreţul angajaţilor, or reclamaţii fac doar consumatorii cărora le pasă.
 
 
 
 
  Reclamaţiile din partea consumatorilor sunt aidoma unor cadouri pentru companie.
Şi asta pentru că prin prevenirea şi soluţionarea reclamaţiilor şi a situaţiilor de problemă compania devine mai bună, mai competitivă pe piaţă, ceea ce înseamnă o creştere a numărului consumatorilor şi a volumului vînzărilor.
 
Atunci cînd primim cadouri  - mulţumim persoana care ne-a făcut surpriza, îi suntem recunoscători, şi apreciem gestul.
 
La fel trebuie să ne comportăm cu consumatorii care ne fac reclamaţii.
 
Trebuie să ne bucurăm că le pasă, să le fim recunoscători ca soarta noastră şi a companiei noastre nu le este indiferentă.
 
Trebuie să le mulţumim din suflet pentru şansa pe care ne-o dau consumatorii ca să ne îmbunătăţim nivelul de servire
 
 
 
Noi în schimb, în loc să le mulţumim le închidem uşa în nas, îi aburim, îi minţim, de parcă am spune dă-mi cadoul şi cară-te, eşti un mare prost pentru că mai continui să-mi faci cadouri.
 
În astfel de cazuri clienţii pleacă la cei care înţeleg să fie recunoscători pentru orice tentativă de îmbunătăţire a mediului de afaceri al întreprinderii.
 
Deci - să învățăm să primim cadouri de la clienți!
 
 
 
 
Autor: 
Vitalie Rapcea