Urmăreşte-ne pe:

Metode de "a scoate din găoace" o activitate comercială

Pentru a fi de neînlocuit, trebuie să fii diferit.

— Coco Chanel

La etapa actuală, cînd criza pare să ne ducă de nas, ba că pleacă şi uită de noi, ba că se întoarce şi se acomodează iar cu mediul nostru, toată lumea încearcă să supravieţuiască.

Unii îşi deschid chiar şi afaceri noi.

În acest articol am pregătit o serie de modalităţi de promovare a unei afaceri.

Dacă doriţi să majoraţi profitul întreprinderii trebuie să faceţi publicitate afacerii dumneavoastră.

Dar cum de ales o strategie corectă şi sigură?

 

 

Vă prezentăm cîteva idei care vă vor ajuta să transmiteţi eficient publicitatea şi să atrageţi clienţi noi.

 

 

 1. Cataloage, anunţuri

Pentru a găsi informaţia necesară mulţi utilizatori folosesc cataloage sau panouri de publicitate.

Deci, în cazul în care în aceste cataloage nu va fi prezentată întreprinderea dumneavoastră, potenţialii clienţi nu vă vor putea găsi.

În multe cataloage înregistrarea este gratuită sau la un preţ mic.

Vă sugerăm să includeţi în cataloage informaţie despre produsele şi serviciile oferite, precum şi informaţie de contact, inclusiv link-ul site-ului.

 

 

2. Publicitate în ziare

Publicitatea în ziare poate fi un instrument eficient de promovare a firmei. Folosiţi publicaţiile cunoscute şi plasaţi publicitatea în rame sau blocuri evidenţiate (dacă permite bugetul). Nu uitaţi de ziarele speciale, care pot reda mesajul publicului ţintă.

 

 

 

 3. Difuzarea directă prin poştă

Difuzarea directă prin poştă utilizează marketingul direct, unindu-vă direct cu clienţii.

Însă pericolul acestei metode constă în aceea, că aceste mesaje pot fi percepute ca spam (mesaje cu conţinut publicitar trimise persoanelor care nu au solicitat informaţia respectivă).

Pentru ca mesajul dumneavoastră să nu fie şters imediat, expediaţi-l doar pe o singură adresă.

Pentru ca scrisoarea să inspire încredere începeţi mesajul cu adresarea către persoana sau firma concretă.

Mesajul trebuie scris de pe adresa electronică oficială.

 

 

 

 4. Publicitate în reviste

Acest tip de publicitate poate fi eficient în atingerea scopului.

Secretul constă în alegerea corectă a revistei, deoarece publicitatea în reviste este scumpă.

Vă sugerăm de asemenea să ţineţi cont de faptul că unele reviste îşi selectează materialul cu cîteva luni înainte de publicare deoarece pot apărea o dato la două - trei luni.

 

 

 

 5. Cărţile de vizită

Cărţile de vizită, de asemenea, reprezintă un fel de publicitate.

De fiecare dată cînd oferiţi o carte de vizită unui potenţial client, faceţi publicitate afacerii dumneavoastră.

Asiguraţi-vă ca pe cartea de vizită să fie imprimat logo-ul sau denumirea companiei.

De asemenea, este foarte importantă însuşi calitatea cărţii de vizită.

 

 

 

 

6.Aderaţi la organizaţii

Fiecare companie propune oportunităţi exclusive de publicitate, de la plasarea banerului pe site pînă la publicarea în publicaţiile sale periodice. Fiind membru al unei asemenea organizaţii veţi putea face o publicitate bună afacerii.

 

 

 7.Publicitate pe automobil

În fiecare zi pe drumurile din oraş vedem o mulţime de automobile frumos decorate cu publicitatea diferitor întreprinderi.

O asemenea publicitate nu va rămîne neobservată.

Iar dacă nu aveţi suficiente surse financiare pentru grafică puteţi plasa publicitatea pe automobilul propriu.

 

 

 

 

 8. Publicitate la televiziune

În cazul în care vă puteţi permite publicitate la televiziune, nu rataţi asemenea oportunitate.

Televizinea se bucură de succes şi îşi demonstrează eficienţa pe piaţa de publicitate.

Puteţi alege timpul convenabil şi frecvenţa difuzării spotului publicitar.

 

 

 

 

9. Publicitate la radio

Publicitatea la radio nu irită ascultătorii la fel de mult ca publicitatea la televiziune, de aceea se bucură de o mai mare atenţie.

Anunţurile de publicitate la radio pot fi eficiente şi relativ ieftine.

Însă oricum va trebui să faceţi un text de publicitate cît mai profesionist.

 

 

 

 10.Publicitate pe Internet

Indiscutabil, în prezent acest tip de publicitate este cel mai eficient.

Numărul utilizatorilor de Internet creşte în permanenţă.

Iar accesibilitatea acestui serviciu oferă posibilitatea de a face publicitate atît firmei, cît şi unor oferte speciale.

 

 

 

 11.Participarea la expoziţii

Unul dintre principalele motive pentru participarea la expoziţii este dorinţa de a fi observat şi a deveni cunoscut.

Participarea la expoziţiile mari este costisitoare, de aceea multe firme încearcă să compenseze cheltuielile prin vînzări.

În cazul în care aveţi ce propune clienţilor participarea la expoziţii este benefică pentru afacerea dumneavoastră, rămîne doar să alegeţi tematica expoziţiei.

 

 

 

12.Participarea la acţiunile de caritate

Participarea materială la acţiunile de caritate poate fi nu doar un bun PR, ci şi o publicitate eficientă.

De aceea, nu ezitaţi să participaţi la evenimentele cu caracter caritabil, pentru că în aşa fel vă veţi asocia în ochii potenţialilor clienţi nu ca încă o firmă ordinară, dar ca o companie atentă la nevoile oamenilor.