Urmăreşte-ne pe:

19 greşeli de evitat în Marketing

Pentru a fi de neînlocuit, trebuie să fii diferit.

— Coco Chanel

Există un adevăr simplu: cel mai important lucru într-o afacere este să ai clienţi.

Contează mai puţin cît de eficient sau de ieftin crezi tu că este produsul/ serviciul tău;

dacă NU există cineva dispus să îţi dea bani pentru el, se cheamă că eşti un simplu visător.

 

Iar pentru a avea clienţi trebuie să-ţi faci cunoscută oferta.

 

Întrebarea este: Cum îţi faci cunoscută oferta?, pentru că unii întreprinzători "reuşesc" să rateze complet acţiunile de promovare a produsului/servicului lor. Şi asta deoarece...

 

1. ...consideră că produsul lor ar trebui să fie în fiecare casă şi sunt convinşi că toată lumea îl va cumpăra. Ca urmare, îi pun un preţ accesibil oricui. Dar, pentru a-şi acoperi costurile şi a obţine un profit, ar fi necesar ca, într-adevăr, absolut toată lumea să cumpere produsul! Nu realizează cît de ilogică e această strategie.

 

2. ...cumpără un spaţiu publicitar sau demarează o campanie de direct mailing, dar nici prin cap nu le trece să calculeze cîte comenzi ar trebui să primească pentru a acoperi măcar costurile acestor acţiuni.

 

3. ...orgoliul propriu îi face să considere că produsul lor e unul de lux, cînd acesta e, de fapt, o banalitate.

 

4. ...se încăpăţînează să cumpere echipamente IT de ultimă oră, adevărate bijuterii tehnologice, cînd pentru nevoile lor ar fi suficient ceva de 10 ori mai ieftin.

 

5. ...în scrisorile de vînzare vorbesc despre ei pe pagini întregi, dar neglijează că trebuie să-i facă o ofertă clientului pentru ca acesta să aibă la ce să răspundă.

 

6. ...consideră că "Ceea ce vrem noi să spunem..." este de o importanţă capitală şi ignoră dorinţele şi nevoile clientului.

 

7. ...vor ca 100 de pagini de text să fie înghesuite într-un spaţiu publicitar de marimea unui timbru.

 

8. ...invită oamenii să ia legătura cu ei pentru a afla mai multe informaţii, dar nu au aceste informaţii.

 

9. ...au mai multe informaţii, dar le expediază potenţialului client abia peste trei luni.

 

10. ...vor să aibă vînzări foarte consistente şi, dacă cineva face o comandă mai modestă, se comportă atît de greţos încît cumpărătorul respectiv nu mai apelează în viaţa lui la firma lor. Şi le mai spune şi altora ce a păţit.

 

11. ...propun servicii pe care nu le pot îndeplini.

 

12. ...confundă vînzările cu profitul.

 

13. ...presupun că orice client are acelaşi nivel de trai, aceeaşi educaţie şi aceeaşi viziune despre viaţă ca şi ei.

 

14. ...produsul lor are o trăsătură oarecare, pe care nimeni nu dă doi bani, dar ei se îndrăgostesc de trăsătura respectivă şi bat apa în piuă desprea ea, ignorînd principala funcţiune a produsului.

 

15. ...cînd cumpără spaţiu publicitar undeva, nu se gîndesc că, de fapt, cumpără rezultatele pe care le va avea respectiva reclamă şi nu 50 sau 100 de cm2 de ziar. Se aruncă la prima publicaţie care are tarife mai mici, fără să ţină cont de tirajul ei şi de preţul reclamei/cititor.

 

16. ...în campaniile de direct mailing trimit scrisori publicitare unor oameni care au deja produsul lor, într-o formă sau alta, şi care, logic, nu mai pot fi potenţiali clienţi.

 

17. ...refuză cu îndîrjire schimbarea modului lor de lucru, chiar dacă avantajele pe care le-ar obţine sunt evidente. Le spui că pot economisi 5.000 de lei la fiecare expediere sau că ştii un mijloc de promovare de trei ori mai ieftin şi mai eficient - nu sunt interesaţi.

 

18. ...au convingerea stupidă, că din moment ce ei plătesc o reclamă într-un ziar, oamenii sunt obligaţi să o citească.

 

19. ...n-ar apela pentru nimic în lume la un profesionist al reclamei. Vor să le facă ei pe toate.