Urmăreşte-ne pe:

10 motive pentru care angajaţii îşi dau demisia

Pentru a fi de neînlocuit, trebuie să fii diferit.

— Coco Chanel
 
Managerii buni ştiu foarte bine cît de scumpă este demisia unui angajat.

Desigur, nici un angajat nu poate fi păstrat fără voia lui, oricît de "răsfaţat" ar fi.

Dincolo de acest fapt, angajaţii nepricepuţi sunt "invitaţi" să plece.
 
 
 
 
Iată 10 motive pentru care angajaţii îşi dau demisia, enumerate de GlassDoor.
 
 
 
 
 

1. Angajaţii nu se simt apreciaţi 
Cei care pleacă din acest motiv nu doresc o bătaie pe umăr, de fiecare dată cînd ajung la muncă
 
şi execută activitatea în mod corespunzător.

Ei au nevoie să li se amintească din cînd în cînd că strădania lor este apreciată de companie.

Dacă îi ignoraţi un timp îndelungat, vor căuta aprecierea în altă parte.
 

2. Lipsa unei compensaţii potrivite

O problemă mare, care trebuie rezolvată de companie, chiar dacă, în calitate de manager,
 
consideraţi că plata este "corectă".
 
Nu e un secret faptul că firmele cele mai generoase cu angajaţii, înregistrează şi cel mai răsunător succes.
 
 

3. Angajaţii nu au suficient timp liber
În tentativa lor de a executa mai multă muncă, avînd la îndemînă un personal redus, angajatorii îşi exploatează angajaţii peste program şi nu îi lasă să respire.

Acest mecanism poate aduce beneficii pe termen scurt.

Totuşi, după un timp, angajaţii vor demisiona, fiind nemulţumiţi de programul infernal.
 
 

  4. Schimbarea de conducere

Companiile care nu reuşesc să conştientizeze impactul acestei decizii riscante pierd personal valoros.
 
În calitate de şef, trebuie să discutaţi cu angajaţii afectaţi de masura schimbării,
 
să le ridicaţi moralul în perspectiva tranziţiei.
 
 
 
 
 

 
5. Echipamentele prea vechi
Fie că discutăm despre un depozit sau un birou în toată regula, instrumentele care transformă munca într-un coşmar trebuie aruncate la coşul de gunoi, pentru a face loc modernităţii.
 
Unii angajaţi vor pleca tocmai din cauza lipsei logisticii. Înlocuirea angajaţilor, şi nu a tehnologiei, va fi mult mai costisitoare pe termen lung.
 
 
 
6. Targeturi ştiinţifico-fantastice



Stabiliea unor scopuri este importantă pentru menţinerea productivităţii şi dobîndirea celor mai bune rezultate.
 
Este valabil atît pentru oameni, cît şi pentru companii. Scopurile nerealiste vor demola moralul angajaţilor.
 
Cei care sunt supuşi în mod constant unor asemenea teste absurde vor decide, pînă la urma, să-şi caute alt drum.
 
 

7. Lipsa unei susţineri din partea conducerii
Managerii care nu doresc să îi susţină pe angajaţii mai slabi vor întîmpina greutăţi, în edificarea personalului.
 
 
 
Asta nu înseamnă că trebuie să laşi pe oricine să plîngă pe umărul tău; uneori, problemele angajaţilor şi rezolvarea lor reprezintă priorităţi mai mari decît succesul în sine al companiei.
 
Numai aşa vei deveni un lider respectat.
 
 
 
  8. Nevoia de a fi provocat
Atunci cînd elevii sunt plictisiţi de cursurile inutile, preferă să viseze cai verzi pe pereţi şi notele lor scad.
 
Cînd angajaţii tăi se plictisesc de muncă, caută, de fapt, o provocare.
 
Menţinerea unui angajat în alertă, prin oferirea unor responsabilităţi majore, reprezintă cel mai bun mod de ambiţionare.
 
 
9. Lipsa unui mediu de lucru agreabil
Priveşte în jur. Angajaţii tăi sunt fericiţi?
 
Există o energie pozitivă în birou? Dacă nu, de ce?
 
Locurile de muncă nu trebuie să semene cu nişte lagăre de concentrare.
 
 
Asta nu înseamnă că trebuie să organizaţi în fiecare zi petreceri tematice.
 
Este necesară o minimă atmosferă de armonie.
 
 

10. Lipsa "indicatoarelor" de pe "autostrada spre SUCCES"
 

De multe ori, un angajat va deveni frustrat de incapacitatea şefului de a-i furniza un model funcţional pentru succes.
 
Mulţi oameni nu vor porni la drum, fără să primească un set de instrucţiuni. Dacă se vor rătăci, vor aborda o nouă direcţie.
 
Un şef bun îi va cultiva pe cei care privesc spre viitor şi le va aprecia viziunea pe termen lung.
 
Companiile investesc timp şi bani, pentru a angaja cei mai buni oameni.
 
 
Toate aceste resurse sunt irosite, atunci cînd cei în care au investit atît de mult (dar nu suficient) îşi căuta alt drum.
 
 
 
Source: