Urmăreşte-ne pe:

fidelizarea clienţilor

Pentru a fi de neînlocuit, trebuie să fii diferit.

— Coco Chanel

10 trucuri prin care angajaţii din Ospitalitate îşi pot păstra clienţii

Atragerea de noi clienţi în hotelul sau restaurantul dumneavoastră implică costuri de cinci pînă la opt ori mai mari decît păstrarea clienţilor deja existenţi. Dacă luaţi în considerare costurile implicate de: publicitate, marketing, personalul din vînzări, care vizează toate atragerea de noi clienţi, această afirmaţie se confirmă cu siguranţă.

Angajaţii care fac clientul să revină

O replică pe care o auzim tot mai des la furnizorii de servicii din magazine, saloane, restaurante este “Vă mai aşteptăm”. aceasta este o invitaţie deschisă, menită să transmită dorinţa de a fideliza clientul. Însă pentru a face clientul să revină e nevoie de ceva mai mult, şi anume, de angajaţi care înţeleg dorinţele clienţilor, care vor şi pot să le îndeplinească.

 

Ce fel de clienţi vă doriţi? Fideli sau Loiali?

 

Fidelitatea clientului se obţine prin bani. Loialitatea, în schimb, nu are nici o legătură cu banii.

Dacă pentru fidelizarea clienţilor mulţi retaileri investesc sume mari de bani pe campanii promoţionale şi carduri de plastic pe care le oferă clienţilor, pentru loializare eforturile sunt mai mici.

Puteţi începe chiar acum un program de loializare al clienţilor.