Urmăreşte-ne pe:

Magazinul tău poate deveni un fenomen al vînzărilor

Pentru a fi de neînlocuit, trebuie să fii diferit.

— Coco Chanel

Vînzările cu amănuntul presupun efort fizic şi mental.

Cei neimplicaţi în domeniu găsesc acest lucru dificil de acceptat şi vor ca orice magazin în care intră să fie perfect,

preţurile să fie cele mai mici, promoţiile cele mai atractive şi vînzătorii cei mai amabili.

Fiecare retailer se ghidează dupa un singur lucru: să poată să îşi satisfacă clienţii oricît de pretenţioşi ar fi aceştia.

Cîţi dintre dumneavoastră, proprietari de magazine, sunteţi 100% multumiţi de aspectul angajaţilor, promoţiile, curăţenia şi, cel mai important lucru, profitabilitatea magazinului dumneavoastră?

 


Richard Hammond atinge, în cartea sa intitulată “Smart Retail”, principalele aspecte care nu trebuie omise de către un proprietar de magazine pentru a avea succesul garantat: personal de calitate, pasiunea de a face retail, promoţiile, curăţenia, ambianţa magazinului şi motivarea angajaţilor.

 

 Preţurile nu reprezintă principalul atu al unui magazin, ci promoţiile oferite care vă pot face faimoasa afacerea.

Oamenii iubesc, pur şi simplu, promoţiile. A transforma preţurile în obiectivul absolut este o greşeală foarte mare.

Majoritatea oamenilor care intră într-un magazin se uită, în primul rînd, la dependinţe, la oferte, la praful de pe podea şi la spaţiile goale de pe rafturi, este de parere Hammond.

 

 

După aceea, clientul analizează promoţiile, gama de produse, instalaţiile, rafturile şi cît de luminat este magazinul.

Autorul îi sfătuieşte pe antreprenori să încerce să “citească” magazinele concurente din toate aspectele

şi să încerce să schimbe lucrurile care nu merg exact cum trebuie în magazinele lor.

 

 

 

 

Un alt aspect extrem de important într-un magazin este personalul angajat.

Un proprietar sau un manager de magazin trebuie să discute frecvent cu angajaţii săi cît şi cu clienţii şi să încerce să afle care sunt nemulţumirile sau doleanţele fiecăruia în parte.

Autorul consideră că angajaţii trebuie să fie, în primul rînd, motivaţi pentru a lucra în magazinul dumneavoastră.

 

 


Motto-ul oricărui patron în faţa angajaţilor va trebui să fie “Faceţi-mă fericit şi veţi face bani!”.

Deoarece managementul resurselor umane este dificil, iar echipele foarte bune reprezintă excepţia şi nu regula.