Urmăreşte-ne pe:

5 motive (egoiste) pentru care un vizitator va distribui conţinutul de pe site-ul tău

Pentru a fi de neînlocuit, trebuie să fii diferit.

— Coco Chanel

Imaginează-ţi cum ar fi ca ceea ce publici online să devină viral?

Cît trafic pentru care nu a trebuit să plăteşti reclame ar ajunge pe site-ul tău? Sună bine, nu-i aşa?

Dar ca să devină ceva viral în online, trebuie mai întîi să înţelegi ce anume îl face să devina aşa.

Care e psihologia din spatele deciziei celor care văd conţinutul şi aleg să îl distribuie sau nu mai departe?

Îti spun un secret: totul stă în cum se simte cel care va alege să distribuie sau nu conţinutul tău.

 

Dacă ai reuşit să atingi acele motive, atunci materialele tale vor deveni virale şi îţi vor aduce trafic nou pe site.

Şi ca să îţi fie mai uşor am făcut o lista cu 5 motive pentru care un vizitator va dori să distribuie mai departe conţinutul tău.

 

Si da, lista  e bazată pe studii psihologice şi exemple deja validate de companii mari.

 

 

1. Vrea să fie un geniu

Conform unui studiu realizat de "The New York Times", 68% dintre oameni distribuie conţinut online pentru a arăta altora cît sunt ei de tari şi ce interese au.

Să vezi ce tare o să fiu cînd o să vadă prietenii mei articolul ce tocmai l-am share-uit!

La asta se gîndeşte un vizitator cînd apasă butonul de share de la un articol pe care tocmai l-a citit.

 

Reţine: Nimeni nu vrea să îşi asocieze imaginea cu un conţinut dubios, aşa că asigură-te că materialele ce le produci îi fac pe cei care le citesc să pară brilianţi, amuzanţi, inteligenţi.

 

 

 
2. Vrea să fie în pas cu moda

Aruncă un ochi în newsfeed perioada asta şi vezi cîte materiale pe care prietenii tăi le-au distribuit au legătură cu politica.

O să rămîi surprins, că şi oamenii pe care îi ştiai total neinteresaţi de acest subiect au început să distribuie materiale despre candidaţii la scaunul de preşedinte.

De ce fac ei asta? Pentru că asta e la modă acum: asta se dă la TV, despre asta se vorbeşte la radio, în autobuz şi cam peste tot.

Iar prietenii tăi vor neapărat să ţină pasul cu trendul pentru că altfel se vor simţi excluşi.

 

Reţine: Urmăreşte trendurile şi creează conţinut care aduce în discuţie subiectele de interes în momentul respectiv.

 

 

 

 

3. Vrea totul pe tavă

Recent am citit un articol foarte bun pe un blog de business. Mi-a plăcut mult şi am zis super… hai să îl trimit şi prietenilor mei.

Caut butoanele de share: mă uit la finalul articolului, sub titlu, în stînga, în dreapta şi nimic. Singura opţiune era să copiez linkul manual şi să îl postez pe conturile mele.

Ce crezi că am făcut? Am închis articolul şi nu l-am mai trimis nimănui.

Asta fac majoritatea celor care citesc materialele pe care le postezi pe site-ul tău.

Dacă nu le faci munca uşoară, şansele să facă ei vreun efort sunt extrem de mici.

 

Reţine: Adaugă întotdeauna butoane de share pe site-ul tău. Altfel e ca şi cum ai arunca un ac în carul cu fîn: materialul tău va fi acolo, undeva, dar nu va fi găsit de aproape nimeni.

Sunt o mulţime de plug-in-uri foarte uşor de instalat pe site-ul tău. Îţi recomand două pe care eu le-am testat şi funcţionează foarte bine pe platforma WordPress: ShareThis şi AddThis.

 

 

 

 4. Vrea să fie de ajutor pentru alţii

Dacă ceea ce publici online nu oferă ceva valoros pentru vizitatorii site-ului tău nu numai că nu vor distribui mai departe materialul, dar nici nu îl vor citi. Şi atunci ai cam lucrat degeaba.

Într-un timp mergea tehnica “cantitatea contează online”: cu cît publicai mai multe materiale cu atît ajungeai la mai multă lume. Dar în prezent cantitatea a pierdut în faţa calităţii.

Acelaşi studiu realizat de "The New York Times" a arătat că 94 % dintre cei care distribuie conţinut online se gîndesc înainte  de asta dacă informaţia pe care o distribuie îi va ajuta pe ceilalţi.

Reţine: Dacă nu ai timp să creezi mult conţinut online, e ok să publici mai rar dar ceea ce publici să aducă plus valoare pentru vizitatorii site-ului tău. Articolele de tipul “How To…” ce cuprind sfaturi utile pentru audienţa ta sunt foarte apreciate online.

 

 

 

 5. Vrea să fie acceptat de ceilalţi

Oamenii sunt fiinţe sociale, aşa că involuntar vor căuta ca ceilalţi să le valideze emoţiile pe care le trăiesc. Urmăreşte nuanţa: “emoţiile pe care le trăiesc”.

Conţinutul tău online trebuie să stîrnească în primul rînd o emoţie celui care îl citeşte, iar abia apoi el va decide dacă să distribuie sau nu conţinutul respectiv mai departe.

Un studiu realizat de compania Fractlites a arătat că cele mai distribuite materiale online au stîrnit urmatoarele emoţii:

  • Curiozitate
  • Amuzament
  • Uimire
  • Admiraţie
  • Surpriză

 

Reţine: Asigură-te că materialele online pe care le creezi vor stîrni cel puţin una dintre cele 5 emoţii de mai sus. Aşa vei reusi să creezi o conexiune între conţinutul tău şi vizitator. Astfel el nu doar că va citi materialul tău, ci îl va trimite şi prietenilor săi.

 

Motivele de mai sus pot părea egoiste la prima vedere, de fapt unele chiar sunt.

Dar pînă la urmă cu toţii suntem nişte egoişti şi atunci de ce să nu profiţi şi tu cînd creezi conţinut pe site?

Aşa că data viitoare cînd creezi materiale online, ia aminte la cele 5 motive de mai sus ca să ai conţinut viral şi traficul pe site va creşte fără să bagi bani în reclame.

 

Autor: 
Ciprian Soleriu