Urmăreşte-ne pe:

10 lecţii pentru un expert PR şi motanul încălţat

Pentru a fi de neînlocuit, trebuie să fii diferit.

— Coco Chanel

Trucurile şi ideile cele mai ingenioase de promovare a unui produs sau serviciu de multe ori sunt foarte aproape de noi, important e să le depistăm la timp şi să fim mereu pe fază.

 

De exemplu, unele trucuri din PR se ascund chiar în poveştile pentru copii :) - amuzant sau nu, chiar aşa este.

Trainerul Marian Rujoiu, ne luminează la acest capitol cu 10 sfaturi de succes întîlnite în poveştile pentru copii.

 

 

Înainte de culcare, îi citesc poveşti puştiului meu de aproape 5 ani.

 

Teo mă supraveghează să nu sar nici un cuvânt şi să nu schimb vreo intonaţie care i-a plăcut rândul trecut.

 

Iar eu recit, seară de seară, cu gîndul la ale mele, imagine personală, branding etc, 10 lecţii pentru un PR-ist:

 

 1. Începe prin a-ţi încuraja clientul, fără a face promisiuni concrete.

 “Nu fi trist, stăpâne!” îi zise într-o bună zi motanul, cu glas omenesc. [...] Şi-ţi promit că n-are să-ţi pară rău!”

 

 2. Nu-ţi stresa clientul! De la el ai nevoie doar de cizme şi pălărie cu panaş! Restul e treaba ta.

 “Fă-mi doar rost de o pereche de cizme, ca să pot umbla mai uşor prin păduri şi cîmpuri.”

 
 3. Prezintă-ţi clientul celui mai important decident pentru clientul tău.

 “Mîndru de prada sa, motanul se duse la palat şi ceru să vorbească cu Majestatea Sa.”

 

 4. Începe prin a face cadouri, fără a cere nimic în schimb.

 “Sire, v-am adus un iepure din partea nobilului meu stăpîn, marchizul de Carabas.”

 

 5. Vorbeşte frumos despre clientul tău. Prezintă-l aşa cum ştii că poate fi (aşa cum îl vezi tu), nu aşa cum este (adică aşa cum îl văd alţii, inclusiv el însuşi).

 “Sire, v-am adus un iepure din partea nobilului meu stăpîn, marchizul de Carabas’ (pentru că acesta era titlul pe care motanul binevoise să-l acorde stăpînului său).”

 

 6. Cînd vine momentul, organizează întîlnirea, în cele mai bune circumstanţe pentru client.

 “Într-o bună zi, cînd ştia cu siguranţă că regele va ieşi la plimbare pe malul rîului, alături de fiica sa, cea mai frumoasă prinţesă din lume, motanul îi spuse stăpînului său: ‘Dacă îmi vei urma sfatul, viitorul tău este asigurat.”

 

7. Cînd îl aduci în faţa publicului, pune-l în valoare pe client, chiar împotriva voinţei sale.

 “Apoi, motanul îi porunci stăpînului să se scalde în rîu cînd or trece pe acolo regele şi prinţesa.”

 

 8. Fă zgomot, atrage atenţia!

 “În vreme ce se îmbăia, Regele trecu prin apropiere, iar motanul începu să strige din toate puterile: Ajutor! Ajutor! Stăpînul meu, marchizul de Carabas se îneacă!”

 

 9. Munceşte din greu pentru clientul tău: informează-te, asumă-ţi riscuri şi foloseşte-ţi întreaga ingeniozitate. Atenţie! Muncind pentru client, încearcă să nu uiţi interesul comunităţii.

 “Motanul, care avusese grijă să se informeze cine era căpcăunul şi ce putea face…”

 

 “Aşa că motanul alergă înaintea caleştii şi le strigă ţăranilor care strîngeau fînul: Dacă vă întreabă regele ale cui sunt cîmpurile acestea mănoase, să-i spuneţi că sunt ale marchizului de Carabas.”

 

 “Însă, de îndată ce căpcăunul se preschimbă într-un şoricel, motanul nu mai stătu nicio clipă pe gînduri: sări pe el şi-l înghiţi dintr-o singură suflare.”

 

 10. Nu uita cine este stăpînul şi cine este motanul!

 

 

Autor: 
Marian Rujoiu